Heenreis, Los Angeles en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu Heenreis, Los Angeles en San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu

Heenreis, Los Angeles en San Diego

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marleen

20 September 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Vrijdag 18 september 13:20 uur vertrok onze vlucht vanaf vliegveld Dusseldorf naar Los Angeles. Gelukkig is het een directe vlucht en is de reistijd slechts 11:50 uur. De laatste keer dat Marleen en ik op reis gingen met een vliegtuig hebben we nog een sprintje moeten trekken richting de gate om het vliegtuig te halen, wat ons niet echt goed beviel. Voor deze reis dus om 8:00 uur al vertrokken vanuit Wijthmen. Pa had gelukkig een gaatje in zijn agenda gevonden om ons naar Dusseldorf te brengen. Met alle bagage zaten we bijna te twijfelen om de trailer achter de auto te koppelen. ;)

Bij aankomst op het vliegveld moesten we zelfs even wachten totdat onze vlucht op de grote schermen kwam te staan. Heerlijk relaxt de koffers ingecheckt en wat gedronken. Aangezien iedereen daar om 12 uur al aan de champagne zat, hebben wij ons niet laten kennen en ook een klein flesje besteld.

Tijdens de vlucht was alles keurig verzorgd. Ruim voldoende eten en drinken en daarnaast een eigen scherm met de mogelijkheid om films, series of (brain) games te spelen. Al met al genoeg afleiding om de 12 uur durende vlucht door te komen.

16:30 uur plaatselijke tijd kwamen we aan op Los Angeles Airport, nu nog door de douane. Omdat Marleen ongeveer alle afleveringen van Border Control heeft gekeken, zijn alle horror-scenario's al uitgebreid besproken in het vliegtuig. Daarbij heeft Peter natuurlijk met het stelen van verkeersborden een ernstig crimineel verleden. Afspraak was in ieder geval dat Peter z'n lolbroek in z'n koffer zou laten en al helemaal niets over verdachte pakketjes zou roepen. Tegen alle verwachtingen in bleek de enige horde de lange rij voor nieuwe bezoekers. Na een enkele vraag en uiteraard de vingerafdrukken en foto konden we zo doorlopen. De reis kon nu echt begonnen!

Vanaf Los Angeles gelijk de shuttle naar Avis genomen, de verhuurmaatschappij waar wij onze auto hebben gehuurd. Bij aankomst bleek dat de gereserveerde auto, Ford Mustang Convertible (cabriolet), niet meer beschikbaar was. Na wat duidelijk teleurstellende woorden en enkele gesprekken met de manager werd Peter door hem als troost meegenomen naar de 'luxury cars' om een andere auto uit te kiezen. Met gepaste tevredenheid hebben we de witte Mercedes Benz e350 uitgekozen, een fantastische auto! Waarbij het ons zeker 5 minuten heeft gekost om de stoel naar achteren te krijgen, die bedien je namelijk met wat knopjes op de deur. ;)

De eerste overnachting vond plaats dichtbij het vliegveld, in het altijd gezellige Inglewood. Bij aankomst in het hotel was het 21 uur plaatselijke tijd, oftewel 6 uur Nederlandse tijd. Na 22 uur wakker te zijn geweest tijd om te gaan slapen. Uiteindelijk met al het tijdverschil tot 6 uur in de ochtend kunnen uitslapen. Hierna ontbijt genomen en toch maar even langs de verhuurder gereden om te kijken of de Ford Mustang convertible nu wel beschikbaar was. Deze bleek net binnen te zijn gekomen, maar bij nader inzien toch niet ruim genoeg. Met het dak naar beneden was er nog ruimte voor 1 kratje bier in de kofferbak, waarbij wij 4 koffers en 2 rugzakken moeten vervoeren. Al met al heel blij met de (vervangende) auto.

Vervolgens met de auto richting Long Beach gereden en daar een mooie wandeling gemaakt. Toen richting San Diego vertrokken met een tussenstop in La Jolla, wat aan de rand van San Diego ligt. Bij La Jolla Cove zie je de zeeleeuwen op de rotsen slapen en de eekhoorns om je heen huppelen. Prachtig!
Tegen de avond snel doorgereden naar het eiland Coronado voor de zonsondergang. Prachtige foto's vanaf de Coronado Bridge met de ondergaande zon. Als afsluiter van de avond bij het donker worden de skyline van San Diego bekeken. Hierna doorgereden naar ons tweede adres, via Airbnb, bij mensen thuis. Heel hartelijk ontvangen en een prachtig kamertje. Hier zullen we twee nachten verblijven.

Morgen is het plan om San Diego te verkennen. San Diego Zoo, Seaworld, USS Midway Museum en de Fort Rosecrrans Cemetery staan op onze To Do list. Genoeg te beleven dus!

To be continued...

Liefs Peter & Marleen

• 20 September 2015 - 09:16

Marja :

Ha lieve luitjes , wat ziet dat er heerlijk uit , al prachtige foto's en zo te zien stralend weer .
    Marleen is maar goed dat jullie geen cabriolet hebben . Je zou levend verbranden met al die kilometers die jullie nog afleggen .
    Hier zoals gebruikelijk regelmatig regen, maar verder gaat alles prima . Liefs Marja

• 20 September 2015 - 17:29

Harrij En Jose:

Hallo Marleen en Peter
    Nou dat ziet er heel mooi uit allemaal.we worden helemaal jaloers , na het zien van die mooie foto,s geweldig.wat een luxe auto ,stoer hoor.marleen ga jij er ook in rijden zeker wel hè?
    Lekker weertje niet te bruin hè,haha
    Geniet er samen van,heel veel plezier.
    Lieve groetjes Harrij Jose

• 20 September 2015 - 18:13

Jeannet:

Hee Peter en Marleen,

Wat leuk om te lezen! SD is ontzettend mooi en warm. Ze zeggen dat je het gezien moet hebben om dat uit te leggen.

Mijn broertje woont daar (Hillcrest) en mijn zussen zijn er ook een paar keer geweest. Daarom komt jullie reisverhaal mij zo bekend voor.
    Met uitzondering natuurlijk van een Mercedes. Maar ja.... de creditcard van Mengs is altijd ergens goed voor, toch?

Nog veel plezier met het opdoen van al die indrukken.

groet Rossum.

• 20 September 2015 - 18:40

Joostink@live.nl:

P.s. als je mijn broer tegenkomt, doe hem de groeten! (blond haar, Twents accent)

• 20 September 2015 - 22:58

Tim:

Wat een heerlijk verslag. Ik zie het al helemaal voor me dat Marleen in het vliegtuig zit te stressen!
    Veel plezier!

• 21 September 2015 - 09:46

Arjan:

Gaaf heur!!

• 21 September 2015 - 15:53

Marleen & Peter:

Dag allemaal

Wat leuk om de reacties te lezen.
    @Marja; Peter heeft door het dakraampje van deze auto al de helft van z'n gezicht iets verbrand. Met een cabriolet zou hij nu inderdaad derdegraads brandwonden hebben.

@Jose; Marleen gaat zeker weten nog in de auto toeren, ze zal beginnen op route 66 naar Grand Canyon.

@Jeannet; Grappig dat de verhalen je bekend voor komen, SD is inderdaad erg mooi maar wel behoorlijk warm. Helaas geen blonde tukker tegen het lijf gelopen. Met bertrekking tot de creditcard, was deze maar van Mengs

• 22 September 2015 - 22:01

Mariet Wichink Kruit:

Wat leuk om je zo te volgen. Zo ver weg en toch heel dicht bij. Het word vast een vakantie om nooit te vergeten. Geniet er van.
    Groetjes daar

• 23 September 2015 - 19:26

Sharon:

Heerlijk geschreven, zie het allemaal zo voor me! En Inglewood overleefd dus, fjieeeuuuuw

• 24 September 2015 - 08:38

Sanne :

Heel erg leuk om te lezen. Ik ga gauw jullie 2e verhaal lezen, want die staat ook al klaar zie ik.
    Veel plzr!!!