Zion National Park & Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu Zion National Park & Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu

Zion National Park & Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marleen

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Zion National Park
Na Joshua Tree, Grand Canyon en Bryce Canyon staat Zion National Park op het programma. De vorige keer ging het plaatsen van Foto's niet zo goed dus ik zal een foto toevoegen aan het verslag waar onze route op staat. Zion staat bekend om de prachtige gekleurde rotsen en natuurlijk de Virgin River die er tussendoor loopt. We waren vroeg vertrokken vanuit Bryce en kwamen rond 12 uur aan op South Campground, het is bij alle campings 'first come, first serve' waardoor je snel je plekje moet veroveren. Dit ging gelukkig vrij soepel en hierna hebben we wat eerste trails (routes) gelopen richting de 'Narrows' (ontstaan van de rivier). Zion is een paar weken terug nog in het Nieuws geweest vanwege een 'fload' (overstroming). Hier zijn 7 mensen bij om het leven gekomen, hoogstwaarschijnlijk ook omdat ze die trail richting de Narrows liepen en werden verrast door de waterstroom. Gelukkig nu prachtig weer. In de avond hebben we weer een poging gewaagd om wat lekkers te maken. Dit keer hebben we gebakken aardappeltjes met boontjes gehaald, simpel te maken en snel klaar... Dat dachten we, het eindresultaat was een aardappelpuree met boontjes. Het pannetje was toch niet zo geschikt voor deze aardappeltjes en het toevoegen van eitjes was ook niet zo'n geweldig idee. De nacht was weer wat koeler, maar gelukkig geen ijspegels aan de neus zoals in Bryce Canyon.
Dag 2 in Zion vroeg uit de veren want vandaag staat een belangrijke trail op het programma. De welbekende Angel's Landing Trail (zeker de moeite waard om even te zoeken in youtube voor een filmpje). Een van de meest strenuous trails waar Peter de hele reis al op zat te wachten. Je klimt ongeveer 5 kilometer 800 meter omhoog naar de top van de Angel's Landing mountain. Vooral het laatste stuk is erg stijl en moet je met behulp van kettingen jezelf omhoog trekken en goed uitkijken waar je loopt. Het looppad is ongeveer 50 centimeter breed met aan beide kanten een afgrond. Sinds 2004 heeft deze klim al 7 levens geeist, maar we zijn inmiddels geoefende hikers... toch?
Prachtige tocht, wel wat vermoeide benen van de andere trails de voorgaande dagen. Marleen heeft, op een paar opmerkingen na ("waarom doen we dit ook alweer?; je moet wel beseffen dat ik niet zo vaak sport he"), zonder klagen naar boven gelopen en wat was ze trots bovenaan de Angels Landing Mountain. Prachtig uitzicht van bovenop de berg!
's Avonds een welverdiende maaltijd gehaald bij het nabijgelegen dorpje Springdale.

Las Vegas
Vanaf Zion National park 2,5 uur reistijd richting Las Vegas. Bijzonder hoe er midden tussen de rotsen en woestijn ineens een stad zichtbaar wordt, Las Vegas. Na alle National Parken en rust was de drukte in deze stad wel even wennen, zowel de mensen als de auto's. De AirBnb die we hebben geboekt in Vegas is erg leuk, redelijk dichtbij de strip en heel gezellig. Leuk om bij mensen thuis een kamer te boeken en verhalen aan te horen van de 'locals'.
Nadat we de spullen uit de auto hadden gehaald had Peter het idee om eens richting de Strip (Las Vegas Boulevard, drukste straat) te lopen. Echter was dit wel wat verder dan verwacht en kwamen we na een lange dag van casino's, bezienswaardigheden en winkelcentra om 23:30 uur thuis met op de stappenteller ruim 19 km. Achteraf gezien waren schoenen in plaats van slippers wel wat verstandiger geweest.
Het contrast met de National Parks en campgrounds, waar iedereen om 20 uur gaat slapen omdat het hout op is en nergens licht is, en Las Vegas is enorm. Hier is altijd licht, alle winkels zijn 24/7 open en het is altijd druk. Casino's, om een voorbeeld te noemen, hebben ook geen ramen en klokken, tijd speelt namelijk totaal geen rol hier. Binnen in winkelcentra hebben bouwen ze de blauwe lucht met wolken na. Het is bizar hoe ze hier allerlei kleine wereldjes in gebouwen creëeren. Als je over de Boulevard loop kom je gebouwen uit Rome, Parijs (Eiffeltoren), Disneyland en van alles tegen. Elk hotel heeft bijna een eigen casino, waar de depressie er vanaf druipt en mensen maar steeds gekker gaan doen om nog een beetje aandacht te krijgen. Geweldige stad om een keer gezien te hebben, maar wel erg toeristisch en commercieel. Wat dat betreft hebben de National Parks and Campgrounds onze voorkeur. Downtown Las Vegas is wat minder toeristisch en leuk om alle locals te zien.
Na alle drukte besloten om Downtown Las Vegas wat beter te gaan bekijken, we hadden geluk want de eerste vrijdag van de maand is hier First Friday Arts Celebration waar allerlei kraampjes met kunst, eten en van alles te vinden is. Dit was erg gezellig.

Bij het avondeten werden we onaangenaam verrast door het feit dat de creditcard niet werkte, terwijl we in deze vakantie al geoefende gebruikers zijn geworden van deze kaart. Ook de bankpas werkte niet. Het begon toch wel een beetje ongemakkelijk te worden toen ook de pinautomaat een paar deuren verder beide passen niet accepteerde. Inmiddels werd Marleen de afwasborstel al in de hand gedrukt toen Peter bij een Casino (waar alles wat ook maar een beetje geld op kan leveren wordt geaccepteerd) geld wist te pinnen en Marleen als een prins op het witte paard van de afwastafel kon bevrijden.
In de avond de stoute schoenen aangetrokken en richting Nightclub (discotheek) Hakkasan gegaan. Kaarten voor dit feest zijn voor mannen twee keer zo duur dan voor dames, iets wat heel gebruikelijk is in Vegas. Daarbij is er een strenge dresscode en hebben ze eigenlijk het liefst zo min mogelijk mannen in de zaal, zodat er genoeg aanbod is voor de VIP gasten. Lachwekkend om mee te maken dat ze bijna 40 euro vragen voor twee mixdrankjes en je dan ook nog minderwaardig aankijken omdat je slechts 5 dollar fooi geeft (iets wat hier verplicht is). De prijzen zijn ook wel logisch als je ziet dat er 7 man personeel in de WC aan het werk is. Je hoeft zelfs je eigen billen niet af te vegen (geintje natuurlijk). Het tweede en gelijk laatste drankje van de avond werd door Marleen ook bewaakt alsof haar leven ervan afhing. Lachwekkend om te zien dat ze van alles uit de kast halen om de VIP tafels (ongeveer tweederde van de discotheek) zoveel mogelijk aandacht te geven. We hebben ze zelfs met trommels en vuurwerk flessen drank zien brengen.
Las Vegas, leuk om een keer geweest te zijn, maar fijn dat we weer richting Yosemite National Park gaan. Camplife, here we come!

Vandaag staat de lange reis naar Mammoth Lakes op het programma, reistijd 5,5 uur.

To be continued..

• 03 Oktober 2015 - 23:08

Marja En Mengs:

Wat heerlijk om mee te genieten van jullie ervaringen , de foto's zien er wel spannend uit met al die hoogteverschillen. Ook fijn dat het weer zo goed is . Hier zijn we ook aan het genieten van heerlijk nazomerweer .Goede reis weer naar jullie volgende adres . Veel liefs uit Wijthmen en geniet er maar van.We kijken al weer uit naar het vogende verslag

• 04 Oktober 2015 - 14:10

Harrij En Jose:

Hallo luitjes
    Erg leuk weer geschreven,we leven zo helemaal mee ,super.
    Wat een afgronden , eng hoor.maar wel prachtige uitzichten hè?
    Hier ook mooi nazomer weer,kunt nog lekker buiten zitten smiddags.
    Nou geniet er nog lekker van saampjes ,lieve groetjes papa mama.

• 04 Oktober 2015 - 17:44

Sharon:

Mooie foto's van Zion!! Kijk uit naar jullie verslag en foto's van Yosemite! HAVE FUN!!

• 04 Oktober 2015 - 19:59

Mariet. Wichink Kruit:

Nou jullie zijn echt wel aan het genieten en dit zal de komende weken niet minder zijn.
    Fijne weken nog, maar wat gaat de tijd toch snel.

Groetjes

Anique:

Super gaaf Wauw! Heel veel groetjes en liefs van Oma XAnique en Brechtje

• 08 Oktober 2015 - 16:23

Dinivanderveen :

Prachtige verslagen en mooie foto's, ik geniet met jullie mee ,hier is alles goed.
    Geniet nog even van jullie reis, groetjes

• 09 Oktober 2015 - 00:04

Birgit:

Hoi Peter en Marleen, wat een super reis maken jullie. Erg leuk om de foto's te zien en de verslagen te lezen. Nog wat €€€€€€ gewonnen in Las Vegas?
    Heel veel plezier nog. Groetjes vanuit Ermelo,