San Diego, Joshua Tree National Park, Lake Havasu - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu San Diego, Joshua Tree National Park, Lake Havasu - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu

San Diego, Joshua Tree National Park, Lake Havasu

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marleen

23 September 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Dag 3: We zijn op tijd uit bed, vandaag staat Seaworld San Diego op de planning.

Na gezellig een kopje koffie met de gastvrouw (Airbnb) Cynthia te hebben gedronken die ons tips gaf waar te eten die avond, vertrokken we voor een overheerlijk ontbijtje bij een plaatselijke broodjeszaak. Echter had deze net voor een heel weeshuis uien gesneden en konden we niet langer dan 5min in de ruimte blijven. Daar hebben we ook meteen kennis gemaakt met de hoeveelheden vlees ze op een ontbijt broodje gooien.
Peter moest er nog wel even aan wennen.;)
Hierna richting Seaworld vertrokken met een goede 30 graden en volop zon. Bij Seaworld hebben we verschillende shows gezien, waaronder de killer whales, sealions, dolphins en niet te vergeten de petshow (Marleen genoot als een klein kind in een snoepwinkel). Bij de Petshow waren allemaal honden katten wilde zwijnen en andere kleine dieren die allemaal trucs deden en in een soort droomwereld leefden. De honden waren gered van de straat en uit dierenasiels gehaald en hadden zoals verteld de tijd van hun leven bij Seaworld.
Na Seaworld zijn we naar het strand Sunset Boulevard gegaan en hebben we genoten van het uitzicht en een heerlijk shaved ijsje aan de waterkant.
's Avonds hebben we op aanraden van Cynthia gegeten bij Old Town Mexican café. En we waren erg blij met deze tip, want het eten was heerlijk! Prachtig om de Mexicaanse invloeden in San Diego Old Town te ervaren. Een overheerlijk Mexicaanse Tequila cocktail erbij, wij waren helemaal happy! Na 8 cocktails toch maar de rekening gevraagd, we moesten tenslotte nog met de auto naar huis (JK=Just Kidding ;))
Na dit overheerlijke diner van burritos en fajitas zijn we gaan haasten om de ondergaande zon bij het strand van lakeside in San Diego te zien.
Helaas waren we net iets te laat, maar dat heeft de pret niet mogen drukken. De rood/roze gloed van de zon achter de oceaan was adembenemend mooi en uiteraard hebben we hier een paar mooie kiekjes geschoten en genoten van elkaars gezelschap.
Daarna weer in onze o zo luxe bolide gestapt om lekker als een stel tough guys door San Diego te rijden met als achtergrond muziek 'This is why I'm Hot' op onze favoriete radiozender Kiss FM.
's Avonds wilden we eigenlijk nog op stap, maar om half negen lagen we al op 1 oor te slapen, moe van alle indrukken. Fantastische dag!

De volgende morgen weer vroeg uit bed en hebben we een poging gewaagd om via skype contact te leggen met het thuisfront. Dit lukte aardig goed. Daarna de spullen gepakt en ons opgemaakt voor een lange dag rijden richting Joshua Tree National Park en Lake Havasu. Allereerst nog even langs de Walmart voor alle kampeerspullen, dit duurde echter langer dan verwacht. Überhaupt was het bezoeken van de Walmart al een hele ervaring op zich.

Joshua Tree Nationaal Park was adembenemend mooi en hier hebben we veel foto's en filmpjes gemaakt, Marleen heeft zelfs uit het dak gehangen om alles op de foto te krijgen.
Daarna hebben we nog een flinke 3,5 uur gereden voor we aankwamen bij Lake Havasu.
Eenmaal aangekomen kwam er direct een vriendelijke campneighbour uit Phoenix op ons af om ons te helpen met de plaats.Ook konden we een pomp lenen voor het luchtbed. Omdat het al vrij donker werd wilde Marleen een lampje uit haar koffer halen, echter had Peter bedacht om hier een codeslot op te doen en werkte het door hem uitgekozen nummer niet.... [CODE RED]. Iets wat met het opzetten van de tent in het donker, met een stormachtige wind en heel veel muggen bijna een 'Mental Breakdown' veroorzaakte bij Marleen. Gelukkig voor haar (en Peter) wist ze de andere code al snel te kraken. Ondanks deze 'tegenslagen' is het ons gelukt om de tent op te zetten. De harde wind en klapperende tent maakte de nacht niet erg comfortabel, maar romantisch was het zeker!! ;)

Na een 'geweldige' nachtrust uit bed en gelijk de tent maar weer ingepakt, er was weinig te beleven bij Lake Havasu en we prefereerden een extra dag in Grand Canyon. Bij inpakken van de tent werden we gelijk uitgenodigd om ontbijt te eten bij onze kampeervrienden uit Phoenix. Wij zaten te denken aan heerlijke croissants en warme broodjes, dit werden echter Wraps met Mexicaanse Pepers ;). Niet helemaal wat we hadden verwacht, maar wel lekker en gezellig.

Vervolgens in de auto richting Grand Canyon, uiteraard via de famous Route 66! Hele leuke stops gemaakt met nostalgische wagens en gebouwen. Eenmaal aangekomen in de Grand Canyon eerst de auto geparkeerd en genoten van het geweldige uitzicht, adembenemend mooi! Na de eerste foto's maar even bij de plaatselijke camping gekeken, echter was alles al vol. Dat was een domper. Gelukkig wel voor de volgende 3 nachten kunnen reserveren. De dichtstbijzijnde camping was alweer een stukje rijden en het werd ook alweer bijna donker. Met een 'niet geschoten is altijd mis'-stemming maar richting het prachtige hotel in de Grand Canyon gelopen. Bij aankomst bleken de kamers veel te duur, maar er was nog wel een andere mogelijkheid. Op een enkele kamer was de airco kapot en deze werd tegen gereduceerde prijs van de hand gedaan. Toen Peter vroeg wat de originele prijs was (190 euro per nacht) en toen hoorde dat ze nu voor 75 euro weg gingen, hoefde hij niet lang te twijfelen. Marleen was aan het wachten in de auto en zag de figuurlijke bui waarschijnlijk alweer hangen, maar ze werd verrast door een heerlijke overnachting in een prachtig hotel. Heerlijk geslapen en topfit voor de Hikers tochten in de Grand Canyon!

De komende dagen zullen we op de camping blijven overnachten en en allerlei activiteiten rondom de Grand Canyon gaan ondernemen, waaronder een Helicoptervlucht over de Canyon!

To be continued...

Veel liefs,

Peter & Marleen

• 23 September 2015 - 19:11

Heuv:

Lieve levensgenieters, wat een heerlijke verhalen/ fratsen en avonturen.
    Zo te horen is het PG en vermaken jullie je opperbest!
    Ga zo door met genieten samen en alvast héél VP bij de helicoptervlucht :)

• 24 September 2015 - 19:29

Moniek:

He vakantiegangers,

Net even jullie verhalen gelezen. Erg leuk en heel herkenbaar! Geniet van al het moois daar!
    Groetjes, Moniek

• 27 September 2015 - 10:28

Tim:

Ik zie dat Peter zijn lolbroek niet thuis heeft laten liggen! Veel plezier samen.