San Fransisco - Highway 1 - Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu San Fransisco - Highway 1 - Los Angeles - Reisverslag uit Westchester, Verenigde Staten van Peter & Marleen - WaarBenJij.nu

San Fransisco - Highway 1 - Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Peter & Marleen

19 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Westchester

Bij het vorige reisverslag zijn helaas geen foto's geplaatst. Na vele boze reacties en dreigmailtjes van onze trouwe lezers hebben we besloten om ook een aantal foto's die betrekking hebben op het vorige verslag toe te voegen aan dit verslag. Wij hopen dat u hiermee genoegen neemt.

San Fransisco - Highway 1 - Los Angeles
Na de intense rust van Yosemite National park op weg naar San Fransisco. Bij aankomst werd ons al heel snel duidelijk dat het contrast met de campgrounds en deze grote stad eigenlijk te groot is. Door alle files en het zoeken naar parkeerplekken hebben we de stad al uitstekend kunnen bekijken. Dag 2 hebben we een tour naar Alcatraz gedaan, bekend als een van de meest beruchte gevangenissen ter wereld, die zich op een eiland een aantal kilometer van de kust bevindt. Erg indrukwekkend om deze gevangenis van dichtbij te bekijken en de 'escape attempts'
Het valt ons op dat er ontzettend veel zwervers op de straten leven, veel meer dan wij in Nederland gewend zijn.
Dag 3 hebben we een fietsen gehuurd en het gebruikelijke ritje over de Golden Gate Bridge naar Sausolito gedaan. Prachtige route. Peter had (tot grootse ergernis van de overige weggebruikers) alleen aandacht voor de Blue Angels (van de Amerikaanse Luchtmacht), die het weekend dat wij er waren elke dag een airshow gaven in verband met 'Fleet week'. Prachtige manoeuvres met straaljagers, vliegtuigjes en parachutespringers.
Na twee nachten vertrekken we richting San Jose, waar Silicon Valley oftewel het hart van vele grote multinationals zich bevindt. Leuk om al deze grote bedrijven in een aantal straten te treffen.
Na deze bezichtiging rijden we richting de kust naar de welbekende Highway 1, een prachtige kustroute tussen San Fransisco en Los Angeles. Schitterend om zo vlak langs de zee te rijden en het ene Vista Point is nog mooier dan het andere. We overnachten in Big Sur, ook wel 'Little Yosemite' genoemd door de locals. Hier overnachten we vlak aan de Virgin River die er doorheen loopt. Hier bevindt zich ook Pfeiffer Beach, met prachtige paars uitslaande stranden en hoge golven. Na een dagje strand vertrekken we weer richting het zuiden, totdat we een sissend geluid horen en onze Luxury car het begeeft. Lekke band. Deze is binnen no time vervangen door het reservewiel. Na contact met de verhuurmaatschappij kunnen we de auto ruilen bij de dichtstbijzijnde locatie in Santa Barbara. Helaas waren hier geen premium auto's meer beschikbaar en kregen we een Hyundai SantaFe. Hierdoor bleef Peter maar zeggen: Van een Mercedes Benz klasse E, naar een Hyundai SantaFe.
In Santa Barbara dan ook maar een Camping opgezocht, een plek met uitzicht op zee, prachtig. De volgende ochtend zelfs nog even in de zee gezwommen. Pas toen we in het water waren ontdekte we dat er overal sealions (zeeleeuwen) zwommen, die telkens boven water kwamen kijken naar ons en steeds onderwater dichterbij kwamen. Onze kennis van deze dieren deed ons besluiten om toch maar wat verder uit de zee te gaan toen ze binnen een straal van 3 meter om ons heen zwommen, wel een hele leuke ervaring (waarschijnlijk was de verblindend witte buik van Peter hetgeen waar ze op af kwamen).
Hierna de kustroute vervolgd richting Los Angeles en vlak voordat we hier aankomen nog een nachte gekampeerd op het strand, prachtige plekken aan de zee. Door de droogte in California was het sanitair ietwat behelpen (lees: Dixies en geen douches), hier was vooral Marleen niet heel erg over te spreken. Desalniettemin fantastisch gekampeerd aan het strand. Bijzonder om voor de laatste keer het tentje af te bouwen, de laatste 2 nachten hebben we in een hotel geslapen.

Los Angeles

Bij aankomst in LA uiteraard even richting het Hollywood logo op de Hills gereden, verder de auto geparkeerd en op de Walk of Fame gelopen. Grappig dat wij in eerste instantie bij de verkeerde ster van Michael Jackson een foto aan het maken waren, dit was namelijk de radiopresentator. Gelukkig werden we hierop geattendeerd door een voorbij lopende man.
De volgende dag in Santa Monica (plaatsje aan de rand van LA) twee fietsen gehuurd. Hier krijg je echt van de lowriders (lage fietsen met breed stuur), iets waar Peter extra stoer op aan het fiets en was. Hele mooie route langs de kust gedaan. Waar de mensen overal aan het sporten zijn, er is zelfs een Muscle Beach voor de Tough Guys mmet allerlei fitnesstoestellen. Alles is gratis toegankelijk en erg netjes. Hele leuke sfeer en fantastisch om doorheen te fietsen. In de avond aan het strand wat gegeten met uitzicht op zee en de ondergaande zon.
De volgende en laatste dag gebruikt om alle spullen in te pakken. Iets wat een ramp is na 30 dagen van spullen verzamelen. Na 2 uur schuiven van spullen in vacuümzakken en koffers alles op het juiste gewicht voor de vliegrit. Maar eerst richting Venice Beach en daar een dakloze meneer heel blij gemaakt met 5 vuilniszakken vol met kampeerspullen en eten wat we is overgebleven. De beste man zit vanavond waarschijnlijk met een kaarsje, glas rosé, colaatje met Captain Morgen en Pringles te relaxen aan het strand.

Dat was het voor ons, het geld is op, maar wel een heleboel mooie ervaringen en herinneringen rijker. Wat een fantastische reis, die we zonder twijfel iedereen aan zouden raden. Bedankt voor de interesse en alle reacties. Tot snel!

Unfortunately, not to be continued...

• 21 Oktober 2015 - 19:09

Mariet.Wichinkkruit:

Nu ik dit zo tik zijn jullie waarschijnlijk al weer thuis. Zo niet dan wens ik jullie een fijne vlucht terug